Тканини
Всі тканини, що застосовуються сьогодні в меблевій промисловості, можна умовно розділити на два основних типи: ткані і неткані.
Ткані полотна виробляються шляхом переплетення поздовжніх і поперечних ниток, а неткані полотна отримують скріпленням шарів волокон різними способами.
Ткані полотна
ЖАККАРДИ
Створюються шляхом переплетення кольорових ниток з різним кроком. Наприклад, вони в залежності від малюнка пропускалися не під одну, а кілька ниток основи. Сьогодні такий спосіб прийнято називати жакардовим, по імені Жозефа Марі Жаккара, який зміг механізувати і як наслідок різко здешевити цей трудомісткий ручний процес.
Створення малюнка за допомогою кольорових ниток - не єдина можливість грати з кольором тканини. Уявімо, що поздовжні нитки (скажімо, бавовняні) не пофарбовані, а малюнок (поперечні поліестерові) спочатку були кольоровими. Щоб додати колір основі, готову тканину поміщають у барвник під температурою, розрахованої для бавовни. Барвник не впливає на поліестер, тканий малюнок продовжує працювати, але в той же час бавовняна основа приймає колір барвника.
Але все-таки варто відзначити, що найкраще колір тримається в тому випадку, якщо жаккард тчуть з вже пофарбованих ниток.
Щільність тканини створює товщина нитки. Чим товще нитка, тим щільніше тканина. Максимальна щільність ниток на одиницю площі досягається саме при жакардових способі плетіння. Якість тканини прямо залежить від характеристик використовуваних у ній ниток.
ШЕНІЛЛИ
До жакардовим тканин зі складним малюнком плетива відносяться і шенілли, які в структурі мають одну або кілька шенилловых ниток. Шенилловая нитка створюється переплетенням простий і пухнастою ниток. В результаті цього процесу нитка стає практично нерозтяжній і добре вплітається в загальну структуру одержуваної тканини. Виглядає шенилловая нитку як волохата гусениця. Звідси і походить її назва (сhenille – це гусінь по-французьки).
За складом сировини шенілли можуть складатися з ниток одного типу, наприклад з поліестеру, або бути змішаними (поліестер з віскозою, бавовною або акрилом).
Пухнастість шенилловой нитки, що надає тканині, якою оббита меблі, особливу м'якість, спокійний, затишний і домашній зовнішній вигляд.
Якісний шенил не схильний до пілінгу. Пил та інші легкі забруднення з шенилловой оббивки видаляється пилососом, м'якою щіткою або губкою. Деякі колекції не постраждають, навіть після того як меблевий чохол був постиран в пральній машині.
БУКЛЕ
Букле – це нитка, з створеними на ній фіксованими петельками. Для цього потрібна спеціальна машина. Тканини називаються буклированными, якщо виткані з букльовану нитки. Буклированные тканини можуть бути однотонними і кольоровими. На лицьовій поверхні нитка може утворювати петлю (колекції тканин «Astra», «Astra KDK», «Florencia»), або бути розрізаною (колекція «Milan»). При цьому букле, утворене з розрізаною нитки, поступається за якістю букле з цілісної нитки, оскільки розрізану нитка простіше витягти з полотна.
Виробництво буклированных тканин складається з двох основних стадій: ткание полотна з букльовану нитки та фарбування готового полотна в потрібний колір. Зазвичай буклированные тканини виробляються з поліестеру.
Буклированные тканини теплі і м'які на дотик.
ГОБЕЛЕНИ
Гобелен – витканий вручну килим-картина (шпалера). Всі сучасні гобелени беруть початок від виробів паризької мануфактури, заснованої у 1662 р. і назване по імені братів Гобеленів.
Гобелен представляє собою полотно тканини жаккардового переплетення з художнім кольоровим малюнком і красивою візерунчастими забарвленням. Це важкі тканини, які виробляють з багатобарвної бавовняної, вовняної, синтетичної або іншої пряжі на многочелночных верстатах з жакардовим машинами. Гобеленові тканини виробляються з декількох ниток основ і утков. У межах одного раппорта візерунка мають різні переплетення, якими виконуються окремі частини візерунка. Тканина складається з трьох шарів, причому через певні проміжки, згідно малюнку, нитки основи і качка послідовно переміщаються з одного шару в інший.
Гобелени бувають: одношарові і двошарові, односторонні і двосторонні. Двосторонні гобелени мають закінчену оформлення з двох сторін (з лицьового і виворітного) і використовуються для оббивки меблів будь-якою стороною тканини.
ВОРСОВІ
Ворсові тканини - це в основному велюри. Існують безліч способів створення таких тканин.
При V-образному способі виробництва ворсиста нитка переплітається у вигляді латинської літери «V» з одного ниткою основи.
Існує також спосіб виробництва велюров званий «Face-to-Face». При цьому способі виробництва використовується більш жорсткий спосіб плетіння, коли ворсиста нитка переплітається двома нитками основи. Це можна представити у вигляді дуже щільно набігають один на одного латинських літер «W». Нитки основи розташовуються в два ряди обличчям до обличчя. W-подібні нитки при цьому сплітають дві основи разом. Таким чином, досягається підвищена міцність велюру і щільність його ворсу. Па виході ворс розрізається. Оскільки кольорові нитки малюнка використовувалися для обох основ відразу, малюнок тканини виходить однаковим. Виходить відразу два ролика тканини, «особи», які абсолютно однакові. Звідси і походить англійське назви цього способу виробництва.
Вважається, що «Face-to-Face» - найбільш надійний і щільний велюр.
МЕБЛЕВИЙ ХУТРО
Дуже модна сьогодні оббивка для меблів. Забарвленням і ворсом може імітувати шкури різних тварин. Хутряний диван вносить екзотику і непередаваний шарм в інтер'єр.
ШТУЧНА ЗАМША
Варто відзначити, що штучна замша виходить як тканим, так і нетканим шляхом. Найбільш якісними і дорогими є ткані замші. Виткану із спеціальної нитки (мікрофібра) тканину обробляють на щіткової машини (brashing)., розщеплює нитка на ворсинки різної висоти і частоти. Якість такої замші багато в чому залежить від ступеня обробки – чим довше триває процес, тим більш якісна виходить замша. Якість також залежить від щільності тканини і ваги. Ворсове покриття може бути отримано або шляхом введення додаткової петельної нитки для утворення ворсу, або шляхом наклейки ворсового покриття на ткану основу.
В залежності від висоти ворсу штучна замша різною мірою зберігає слід після проведення по ній рукою (ефект листи). Більш виражений ефект не є показником якості замші, а лише імітує аналогічний ефект натуральної замші.
Нетканные полотна
ФЛОК
Флок - це нетканий текстиль. Вважається, що мистецтво наклеювати дрібно нарізаний ворс (він-то і називається флоком) на щільну текстильну основу за допомогою тонкого шару смоли народилося в Китаї і лише у пізньому середньовіччі поширився в Європі.
На сьогоднішній день, щоб створити флоковую тканину використовують дрібний нейлоновий ворс. Заздалегідь зіткана основа рухається по станку, при цьому на неї тонким шаром наноситься клейовий склад. З розташованого над верстатом бункера висипається дрібно нарізаний ворс. При цьому над основою створюють постійне електростатичне поле. Наелектризовані частинки ворсу падають в цьому полі на клейову основу суворо вертикально. За рахунок цього утворюється рівне ворсового покриття, що робить флоки м'якими на дотик.
Специфіка догляду за флоковыми тканинами виключає чистку будь-якими засобами, що містять спирт. Спирт розчиняє клей на основі тканини і частинки флока легко витираються (флок лисіє).\
ПОЛОТНА З НАБИВНИМ МАЛЮНКОМ
Набивной рисунок наносится на различные ткани: жаккарды, флоки, велюры. В самом начале развития этого способа декорирования ткани рисунки печатали на полотнах из чистого хлопка. Именно поэтому сегодня, когда упоминаются ткани с печатным рисунком, то в первую очередь имеют в виду именно хлопковые ткани. В наше время то, что называется хлопковой тканью, может представлять собой и ткань со смешанным волокном, и даже полностью синтетическое полотно. Условное название «хлопки» применяется лишь в силу сложившейся традиции и общего внешнего вида всех этих тканей.
Головна небезпека для вибійок - вицвітання малюнка під впливом сонячних променів. Щоб запобігти цьому використовуються захисні покриття, що підвищує стійкість забарвлення тканини. Одне з кращих на сьогодні покриттів - це Scotchgard від концерну 3М.